Rozszerzone aktualizacje zabezpieczeń systemu Windows 7

Rozszerzone aktualizacje zabezpieczeń systemu Windows 7

Rozszerzone aktualizacje zabezpieczeń systemu Windows 7 adresowane są wyłącznie dla firm, które z różnych powodów nie chcą zmieniać używanego systemu operacyjnego na nowszy. Jednak nie ma możliwości kupienia jednego przedłużenia dla wszystkich używanych stanowisk, ale za każde z nich trzeba płacić z osoba. Dostępne opcje licencji obejmują różne okresy – minimum to rok, maksimum – trzy lata.

Często zadawane pytania

Informacje ogólne


Windows 7 ESU obejmuje aktualizacje zabezpieczeń dla krytycznych i ważnych problemów zdefiniowanych przez Microsoft Security Response Center (MSRC) przez maksymalnie trzy lata od 14 stycznia 2020. Jeśli po 14 stycznia 2020 na komputerze działa system Windows 7 i nie zakupiono rozszerzonych aktualizacji zabezpieczeń, komputer nie będzie już otrzymywać aktualizacji zabezpieczeń.

ESU są dostępne dla systemów Windows 7 Professional i Windows 7 Enterprise.

Oferta ESU jest dostępna w centrum obsługi licencjonowania zbiorowego (VLSC) od dnia 1 kwietnia 2019. Rozszerzone aktualizacje zabezpieczeń będą dostępne od dostawców rozwiązań chmurowych (CSP) począwszy od poniedziałku, 2 grudnia 2019.

Zakup ESU


Chociaż koniec wsparcia dla Windows 7 przewidziany jest na 14 stycznia 2020, organizacje mogą zakupić ESU w dowolnym momencie w ciągu trzech lat dostępności oferty. Jeśli organizacja ma zamiar poczekać i zakupić ESU po raz pierwszy w roku drugim lub trzecim, będzie musiała również zapłacić za poprzednie lata. Wynika to z faktu, że aktualizacje zabezpieczeń oferowane w ramach programu ESU są zbiorcze.

Jak wspomniano, organizacje mogą zakupić ESU w dowolnym momencie. Jednak organizacje te powinny mieć świadomość, że po zakończeniu wsparcia w styczniu 2020, organizacje nie będą już otrzymywać regularnych poprawek i aktualizacji. Ponadto pomoc techniczna firmy Microsoft nie będzie w stanie zapewnić wsparcia.

Partnerzy programu CSP mogą znaleźć oferty ESU dla systemu Windows 7 w dziale wrażeń z zakupów w Centrum partnerskim, w cenniku subskrypcji oprogramowania. Aby uzyskać szczegółowe instrukcje dotyczące sposobu zakupu ESU za pośrednictwem Centrum partnerskiego, zobacz: zakup ESU dla systemu Windows 7 za pośrednictwem dostawcy rozwiązań w chmurze.

Klienci posiadający system Windows 7 for Education (EDU) mogą zakupić komercyjną ofertę ESU od dostawców usług kryptograficznych od poniedziałku, 2 grudnia 2019.

Klienci VL: Skontaktuj się z działem CE w celu uzyskania informacji o cenach i zamówieniach dostosowanych do konkretnych scenariuszy klientów.

Klienci zainteresowani zakupem ESU dla systemu Windows 7 w programie CSP powinni skontaktować się z partnerem dostawcy usług kryptograficznych. Możesz znaleźć wykwalifikowanego partnera w tej witrynie.

Jednostka SKU „Windows 7 Extended Security Updates 2020” pojawi się w cenniku CSP w poniedziałek, 2 grudnia 2019. Jednostka SKU jest obecnie dostępna w wersji zapoznawczej w Centrum partnerskim.

 

Nie. ESU dla systemu Windows 7 zostanie udostępniona jako oddzielna jednostka SKU dla każdego kolejnego roku w ofercie (2020, 2021 i 2022). Aby kontynuować korzystanie z pakietu ESU, klienci muszą oddzielnie zakupić jednostkę SKU dla każdego roku.

 

Nie. Nie wymagamy zakupu ESU na żadnym urządzeniu, nie mamy minimalnych wymagań zakupowych.

 

Nie. Jednak klienci VL, którzy mają licencje subskrypcyjne dla systemu Windows Enterprise SA lub Windows Enterprise E3, otrzymują korzystne ceny.

 

Nie. ESU będzie dostępna do nabycia tylko za pośrednictwem VL i CSP.

 

Zakres pakietu ESU


Wsparcie systemu Windows XP i Windows Vista zostało już zakończone i nie jest dostępna żadna dalsza pomoc techniczna. Klienci są zachęcani do przejścia do systemu Windows 10, aby skorzystać z Microsoft 365.

Tak, aktualizacje będą obejmowały wsparcie programu .NET Framework w wersji 4.5.2 – 4.8 (od stycznia 2020) i .NET Framework 3.5 z dodatkiem Service Pack 1 (SP1).

Klienci mogą skorzystać z umowy wsparcia dotyczącej oferty obsługi partnera ekosystemu (EPSO) w celu uzyskania ESU dla produktów osadzonych.

ESU dla maszyn wirtualnych systemu Windows 7 na platformie Azure są dostarczane przy użyciu tych samych metod, jak dla klientów lokalnych.

Microsoft Security Essentials (MSE) będzie nadal otrzymywać aktualizacje podpisu po 14 stycznia 2020. Jednak platforma MSE nie będzie już aktualizowana. Dowiedz się więcej o MSE.

 

Aktualizacje definicji i aparatu SCEP będą kontynuowane dla systemu Windows 7 niezależnie od stanu ESU, zgodnie z odpowiednimi zasadami cyklu życia dla wymienionych wersji protokołu SCEP.

  • Wszystkie wspierane wersje oprogramowania SCEP oferują aktualizacje anty-spyware i antywirusowe w wersji 4.10.209.
  • SCEP Current Branch będzie jedynym produktem EndPoint Protection, który będzie oferować aktualizacje AV (do stycznia 2023) po tym jak wersja 2012 osiągnie koniec wsparcia w lipcu, 2022.

Nie. Klienci, którzy kupują bezpośrednio od firmy Microsoft (na przykład klienci VL lub bezpośredni partnerzy dostawców usług kryptograficznych), mogą skorzystać z aktywnej umowy pomocy technicznej, takiej jak Software Assurance lub Premier/Unified support, aby poprosić o pomoc z systemem Windows 7. Partnerzy mogą również korzystać z planów pomocy technicznej partnera, aby poprosić o pomoc z systemem Windows 7.

Nie. Jeśli klienci mają system Windows 7, ale nie zakupią ESU, Ci klienci nie mogą rejestrować biletów pomocy technicznej, nawet jeśli mają plany pomocy technicznej.

Tak. Organizacje, które używają VL do zakupu ESU mogą przesłać incydenty pomocy technicznej przy użyciu dowolnej oferty pomocy technicznej firmy Microsoft, w tym Unified i Premier Support. Partner firmy Microsoft może przesyłać bilety w imieniu klienta tak długo, jak klient zakupił ESU, a partner ma umowy pomocy technicznej.

Nie, klienci dostawców CSP powinni używać swoich partnerów do pomocy technicznej lub kupić plan płatności za incydent za pośrednictwem pomocy technicznej Microsoft Professional.

Tak. Bezpośredni partnerzy CSP mogą korzystać z istniejących planów pomocy technicznej dla partnerów, aby poprosić o pomoc z ESU dla systemu Windows 7. Sprzedawcy powinni współpracować z partnerami pośrednimi dostawcy usług kryptograficznych, aby poprosić o pomoc dotyczącą urządzeń systemu Windows 7, które są objęte ESU.

Klienci Premier/Unified mogą używać usługi Service Hub do przesyłania biletów pomocy technicznej w trybie online, jeśli już zakupili ESU. Na pytanie o ich identyfikator ESU, klienci powinni wprowadzić ich identyfikatory rejestracji VL dla ESU. Klienci, którzy nie mają umów Premier lub Unified, muszą zadzwonić do działu pomocy technicznej firmy Microsoft, aby poprosić o pomoc techniczną na podstawie płatności za korzystanie.

Partnerzy posiadający plany pomocy technicznej dla partnerów mogą używać usługi Service Hub do przesyłania biletów pomocy technicznej online w imieniu swoich klientów, jeśli klienci już zakupili ESU. Po zapytaniu o ich identyfikator ESU, partnerzy powinni wprowadzić identyfikatory dzierżawcy dostawcy CSP, aby potwierdzić, że ich klienci zakupili ESU.

Kontynuujemy pracę nad tym, aby w pełni zautomatyzować proces sprawdzania poprawności. Obecnie routery technologiczne sprawdzają, czy klienci zakupili ESU. Aby sprawdzić poprawność, klienci powinni podać swoje numery umowy Enterprise Agreement lub pełne nazwy klientów. Po sprawdzeniu poprawności klientów, routery technologiczne tworzą sprawy i przekierowują je do odpowiednich kolejek w celu uzyskania pomocy technicznej.

Dla systemu Windows 7 nie zostaną wprowadzone nowe ulepszenia produktu. Jeśli dochodzenie w sprawie problemu klienta wskazuje, że ulepszenie produktu, które jest dostępne w najnowszej wersji (na przykład Windows 10) rozwiązuje problem, Microsoft Support zaleci klientowi aktualizację do najnowszej wersji.

Firma Microsoft dokłada wszelkich starań, aby pomóc klientom w uaktualnieniu lub migracji do chmury i zapewni najlepsze wsparcie w rozwiązywaniu problemów dla klientów, którzy zakupili ESU dla systemu Windows 7 po 14 stycznia 2020.

W przypadku klientów VL i bezpośrednich partnerów CSP, którzy mają plany pomocy technicznej Premier, oczekiwania są następujące.

Zdajemy sobie sprawę, że są Klienci komercyjni, którzy wdrożyli system Windows 7 Ultimate. Dla klientów komercyjnych, którzy mają system Windows 7 Ultimate, można kupić ESU dla systemu Windows 7 do korzystania z tych urządzeń.

Tak. Liczba dostępnych aktywacji zależy od liczby zakupionych licencji, a także od warunków konkretnej umowy licencyjnej zawartej przez klienta.

Wdrożenie ESU


Organizacja, która używa licencjonowania zbiorowego (VL) do zarządzania wdrożeniami lokalnymi można użyć VL, aby wdrożyć ESU do urządzeń objętych pakietem. Gdy organizacja kupuje ESU dla systemu Windows 7, firma Microsoft udostępnia klucz aktywacji wielokrotnej (MAK) w witrynie VLSC. Ten klucz MAK jest niezależny od klucza aktywacji systemu Windows 7 i może pracować równolegle wraz z wdrożeniem aktywacji usługi zarządzania kluczami.

Aby uzyskać dostęp do klucza w witrynie VLSC, administrator organizacji może wybrać: Licencje Podsumowanie relacji > [identyfikator licencjonowania] > Klucze produktu.


UWAGA

W tym poleceniu [identyfikator licencjonowania] odwołuje się do identyfikatora licencjonowania organizacji.


Lista kluczy produktu będzie zawierać klucz ESU, który nosi nazwę Windows 7 EXT Security Year 1 MAK.

Organizacje mogą wdrażać nowy klucz MAK i wszelkie wymagane wstępnie aktualizacje stosu obsługi dla odpowiednich urządzeń, a następnie kontynuować typową strategię aktualizacji i obsługi, aby wdrożyć ESU przy użyciu usługi Windows Update, Windows Server Update Services (WSUS) lub niezależnie od rozwiązań do zarządzania aktualizacjami, które preferuje organizacja. Jest to również proces, który organizacje muszą wykonać, aby zaktualizować stos Azure.

Aby zainstalować i aktywować ESU dla systemu Windows 7, pobierz aktualizacje KB 4516033 (10 września 2019) i KB 4516048 (24 września 2019). Aby uzyskać instrukcje dotyczące instalowania i aktywowania ESU dla systemu Windows 7 oraz więcej informacji o zakupie, zobacz artykuł Jak uzyskać rozszerzone aktualizacje zabezpieczeń dla kwalifikujących się urządzeń z systemem Windows.


Uwaga

Zainstalowanie kluczy MAK dodaje możliwość otrzymywania rozszerzonych aktualizacji zabezpieczeń. Nie zastępuje to bieżącego klucza aktywacji produktu (na przykład OEM, KMS) ani nie uaktywni ponownie systemu. Organizacje będą musiały zainstalować nowy klucz MAK dla każdego roku, w którym zostały wdrożone rozszerzone aktualizacje zabezpieczeń.


 

Organizacje powinny postępować zgodnie z wszelkimi procesami wsparcia, których zazwyczaj używają do żądania dodatkowych aktywacji dla klucza MAK.

Aktualizacje zostaną dostarczone przez wszystkie zwykłe procesy dostarczania aktualizacji, w tym SCCM Current Branch, WU, WUfB i WSUS. Aktualizacja zostanie zaprogramowana, aby wyszukać aktywację klucza MAK w punkcie końcowym, a zostanie ona zainstalowana tylko na tych systemach wraz z kluczem MAK. Dowiedz się więcej o rozszerzonych aktualizacjach zabezpieczeń i programie Configuration Manager.

Klienci mogą określić pozostałe aktywacje klucza MAK przy użyciu narzędzia do zarządzania aktywacją zbiorczą:

  1. Uruchom narzędzie do zarządzania.
  2. W okienku po lewej stronie zaznacz węzeł Klucze produktu.
  3. W środkowym okienku znajdź klucz MAK dodatku ESU. Pozostała liczba aktywacji jest wyświetlana w kolumnie Liczba pozostałych aktywacji.